Navigatie:    Nieuws

Kort LRT Nieuws

Motor Reviews
Nieuw op LRT: Motor reviews! We hebben een nieuw gedeelte op LRT dat gevuld zal gaan worden met motor reviews, het eerste artikel staat inmiddels online! (13) Commentaar
 

Aankomende LRT evenementen

No Events

Advertentie

LRT`er van de maand - november 2008
geschreven door Jinx   
Saturday 01 November 2008

LRT`er van de maand november 2008
LRT`er van de maand november 2008
Bert en Ernie, Peppie en Kokkie, Theo en Thea, de dikke en de dunne, Hepie en Hepie, van Kooten en De Bie, Snip en Snap, Geer en Goor, Barend & Van Dorp, Mini en Maxi, Gert en Hermien, Lebbis en Jansen, Bassie en Adriaan: de LRT'er van de maand november is er een van een duo. Althans, zijn naam wordt altijd in één adem genoemd met die van een ander.

Samen zijn ze verantwoordelijk voor zowat 75% van het offtopic geklets op LRT, maar geen mens die daarover valt want ze kletsen toch het meeste elkaar de oren van de kop. Wink Deze maand staat echter maar een van hen in het nazomer zonnetje en niet zijn partner in crime.

Daarom rijden we op een avond naar Geleen om hem te interviewen, en we zijn nog niet goed en wel binnen of we worden meegetroond naar zijn trots en nieuwste aanwinst: zijn splinternieuwe motor. Enthousiast worden we op alle technische aspecten en voordelen van de motorfiets gewezen. Maar als we twee uur later weggaan hebben we weer een volledig interview met de volgende LRT'er van de maand.

Hier is:

Saffie en Peyke, ook wel genoemd.... Nickname: Saffie Gladiatori

Naam:  Erik Heuts

Leeftijd:  29 jaar

Woonplaats: Geleen

1. Rijbewijs sinds?
(hij staat op en zoekt zijn rijbewijs) 2004. Rijlessen gingen makkelijk en heel snel. Ik heb m’n eerste rijles in januari van m’n vriendin (Generaal) gekregen voor m’n verjaardag. Ik heb in totaal, samen met de bijzondere verrichtingen in totaal 15 lessen gehad. Sprint

2. Motorhistorie:
Ik  ben begonnen op een Yamaha R6 uit 2003, daarna nog een R6 uit 1999. Voor mij waren en zijn deze motoren nog altijd absolute toppers. Ik hou van de 600 in toeren en wendbaarheid, maar met mijn lengte blijft het maar een ... Bert en Ernieklein "krempelig" fietsje. Naast mijn tweede R6 had ik een Honda CBR600F circuitmotor. Vervolgens heel kort een Honda CBR929RR Fireblade uit 2000, daarna een Yamaha R1 van 2003 en dan nu een spiksplinternieuwe Honda CB1000R.   Cool

 3. Hoe ben je besmet met het motorvirus?

Dat is gekomen via Ramond, die had een Fireblade. Ik kende hem van de CRX club een dikke 10 jaar geleden. Mijn "partner in crime" Peyke had al een R6 en toen hij ermee ging rondscheuren ben ik ook heel snel begonnen met rijlessen.

4. Hoe ben je op LRT terecht gekomen?
Dat is geheel en al te wijten aan Ramond. Via hem ben ik toen samen met Dancintlr bij de barbecue bij Ron Heuts geweest, en daarna heb ik besloten om me aan te melden bij lrt .

5. Wat bind je aan LRT?
 Dat ik een hele hoop leuke mensen heb leren kennen waar ik mijn gevoel van humor mee kan delen Blahblah , de Saffie probeert een nieuw soort helmsjele zeiver Drool , het Offtopic Crazy Psychotic  maar ook het samen rijden met elkaar Bike .  Uiteindelijk delen we dezelfde passie: motoren, of dat nou op het circuit is of op een zondagmorgen door de pratsj met de beemermannen, ik vind het allemaal even leuk.

6. Favoriete LRT topic?
Tweemaal raden…..
…het motorbabes topic  Exclamation Fuck Banaan


7. Mooi weer rijder of bikkel?
Mooi weer rijder.  Ik ga niet de deur uit met de motor als het regent, en als het begint te regenen als ik op de motor rij draai ik om en rij terug naar huis. Ik vind het niet gevaarlijk, alleen vervelend. Ik zie minder met m’n donkere vizier en ik kan niet zo hard rijden als ik wil.
Toch heb ik wel eens in de regen gereden op het circuit, samen met Peyke. Dat was wel gaaf om eens te doen. Ik heb me toen verbaasd over hoe hard je in de regen kunt rijden. Echter op de openbare weg met mijn nieuwe CB1000R geniet het niet mijn voorkeur Wink

Poserwhite 8. Twin of viercillinder?
4 cilinder. Een twin is altijd een teveel of twee te weinig.  HeHe

9. Meest beschamende moment op de motor?
"Het remhendel incident." Als je op Zolder gaat circuitrijden krijg je telkens een technische keuring vantevoren. Ik had al vaker te horen gekregen dat ik m’n geschaafde remhendel moest vervangen, maar ik dacht telkens: dat komt wel ooit, die breekt toch niet zo gauw af.. Shutup
Echter, tijdens de derde sessie vlieg ik de Sacramantsheuvel over, ik wilde remmen en terugschakelen om de chicane in z’n twee te nemen toen mijn remhendel helemaal verdwenen bleek te zijn!!
Aangezien de achterrem vrijwel geen effect zou hebben, ben ik noodgedwongen rechtdoor de grindbak in gevlogen. Ik heb ‘m wonder boven wonder recht weten te houden. 
De remhendel moet tijdens de laatste remactie voor de heuvel met bevestiging en al helemaal uit elkaar gevallen zijn, maar ik merkte het pas een bocht later.... Confuse

10. Mooiste moment op de motor?
Pfff... er zijn zoveel mooie momenten geweest de laatste jaren. Wat er nu het eerste in me opkomt is de eerste keer vrij rijden op het circuit Zolder.
Maar ook een van mijn beginnersritten samen met Pey in de Eifel, vind ik heel bijzonder.  Twisted

11. Waarom de keus voor je huidige motor?
Ik was de supersport voor op de openbare weg een beetje beu, omdat je met de supersport alleen maar op een paar plekken kunt doen waar de motor voor gemaakt is. De rest van de tijd zit je als een wokkel op de motor. Met mijn lengte is een supersport ook niet ideaal, na een lange rit stap ik gebroken af.
Na een ritje op de FZ1 van Ralph (spuit11) wist ik dat dit meer was wat ik zocht.
We gingen destijds eigenlijk kijken voor een nieuwe motor voor mijn vriendin, maar toen ik bij Motoport de CB1000R zag staan was ik meteen verkocht. Echter hoop ik snel weer op het circuit te zijn komend seizoen en dan niet met het CB-tje  Wink
Saffie op de CB1000R
12. Wat zou je aan je huidige motor willen veranderen?
De circuitmotor Erik’s verjaardagstips:   Cake

Aan Hakkinnen: Deh veering op ut CB-tje man   Exclamation

Aan de Gladiatori:
Sportuitlaat HPCorse,
Paar sjoon poser-rem-koppelingshendels,
LED achterleeg mit knippers,
seatcover
en sjtale remleidinge estebleef Exclamation

13. Doe je onderhoud zelf of gaat je bike naar de motorboer?
Doe ik niet zelf, puur door gebrek aan materiaal en zin. Ik ken genoeg mensen die het onderhoud voor me doen.

14. Wat is je droommotor?
De CB1000R, hij is echt fantastisch en ik zou op dit moment echt geen andere willen.

Met de Gladiatori op het circuit 15. Wat is je droombestemming?

Wat ik heel graag nog zou willen doen is een week passen scheuren (Zwitserland, Noord-Italie).

16. Sport of tour?
Sport, omdat ik toch wel een flink vermogen wil hebben. Het geeft telkens weer een kick dat ie als een idioot ervandoorspuit als ik het gas opentrek. En ik ben gewoon een motorsport fan, of dat nou met auto’s of motoren is.

17. Wat is je hoogste snelheid, op welke motor?
 De R6 ging maar tot 286, hierdoor kreeg ik toen mijn bijnaam gladiatore di superstrada. Ik heb op de R1 eens 290+ gereden, precies weet ik het niet, wat ik had op dat moment even geen oog voor de snelheidsmeter. Met de CB1000R heb ik een keer 220 gereden, harder als dat op een naked is echt niet prettig  Exclamation

18. Wat is je levensmotto?
Pijnlijk: motor gleed de berm in...Eerlijk gezegd heb ik niet echt een levensmotto, maar op het forum komt er regelmatig een mooi motto voorbij waar ik me wel in kan vinden... namelijk:

"geweun vare" Exclamation Exclamation

19. Leer of textiel?
Leer, allereerst omdat het er goed uit ziet. Poserwhite natuurlijk Wink
Daarnaast geeft het me een veiliger gevoel dan textiel en leer hoort bij de racerij en dus past het bij mij Gabber 

20. Wat zou volgens jou aan verkeersregels mogen veranderen?
Heb je even  Question Wink
Buiten de spits mag van mij overal de snelheid omhoog tot onbeperkte hoogte, vollegaas dus.   Twisted Devildance

21. Eifel of Ardennen?
Vaste prik tijdens de ritten...Eifel, beter wegdek en sneller bereikbaar, alleen erg jammer dat er zoveel Police zit de laatste tijd. Met die reden ben ik de laatste tijd met andere rijders regelmatig in de Ardennen en Luxemburg geweest. Hierdoor ben ik deze wegen toch wat meer gaan waarderen, vooral Luxemburg is vet kix  Twisted

22. Motorvakantie in een tent of hotel?
Hotel. Ik lig voor m’n werk al veel te veel in het veld. In mijn vrije tijd wil ik graag een beetje luxe met :sjuup: & Chew  

23. Vla of vlaai?
Vlaai, aardbeien met slagroom.

24. Vraag van CBRRAmi:
Saffie, nu jij Honda rijd, rij ik Kawa... Wat is je gevoel nu bij deze Honda, ga je ooit nog een ander merk rijden en waarom zou ik, volgens jou, weer Honda moeten gaan rijden Question LOL

Kneedown in de Eifel Ik ben altijd een liefhebber van Yamaha's geweest. Dit kwam vooral door de komst van de R1 in 1998, wat dat betreft heeft Yamaha in mijn ogen qua looks altijd een voorsprong gehad op de rest.
Honda heeft nu met de CB1000r, de voor mij op dit moment, vetste 'poserbike' voor op de straat.
Het was dus wel even wikken en wegen voor me om echt een Honda te kopen. Ik ben er nu wel achter gekomen dat je je goed moet voelen op je bike, wat voor merk dan ook.


Tja Honda-CRX-Rami op unne Kwaak  Question
Mijn mening:Zoals ik al eerder aangaf, Jij moet op een motor rijden die op dit moment het beste bij je past. Je moet je goed voelen op je bike ongeacht het merk.
Wanneer dat om welke reden dan ook (even) geen Honda kan zijn, maar je in ieder geval weer dat fantastische motorgevoel nu geeft, dan is dat toch prima keus Exclamation
Ik verwacht wel dat jouw stap terug naar Honda zeker weer een keer zal komen, er staan zat mooie CB1000r's  Exclamation  Clown Cool

Persoonlijke noot:

Allereerst wil Ik Rami bedanken voor de benoeming Cool

Zoals iedereen weet gebruik ik LRT vooral veel voor offtopic, onneuzel kieke en get in de weeg loape....  Wink
Het Offtopic met Peyke en saffie wat als een grap begon en nu op deel 15 zit Exclamation Exclamation
En uiteraard de Motorbabes niet te vergeten waar ik ondertussen toch wel aardig wat piccies in heb gepost.

Wat niet iedereen weet is dat LRT voor mij ondertussen meer is dan dat.
Een avondje pokeren, met een groep op stap gaan, of nieuwe mensen leren kennen op de woensdagavond bijvoorbeeld. Allerbelangrijkst voor mij: Ik heb er een hoop nieuwe vrienden bijgekregen Gladiatori waar ik ontzettend mee gelachen, getuft, gefeest, goede en minder goede tijden gedeeld heb.


LRT-ers en de mensen'"behind the scene" bedankt Exclamation
Saffie AKA Gladiatore di superstrada

Gladiatori 4-ever

Saffie

(69) Commentaar

 
< Vorige   Volgende >

Advertenties

Syndicate